Ακούγεται συχνά:
– “Έχω site από το 2017, μια χαρά είναι.”
– “Θέλω απλώς να αλλάξουμε λίγο τα χρώματα, να γράψουμε 2 φράσεις αλλιώς, να φαίνεται πιο ‘φρέσκο’.”
– “Μην το ξαναφτιάξουμε από την αρχή, δουλεύει.”
Κατανοητό. Δεν φταίει κανείς που το σκέφτεται έτσι. Αλλά η αλήθεια είναι απλή:
Δεν γίνεται να φτιάξεις σοβαρό αποτέλεσμα πάνω σε παλιές βάσεις.
Όχι επειδή θέλουμε να “πουλήσουμε” redesign, αλλά επειδή ένα παλιό site, ακόμα κι αν δείχνει “εντάξει”, συνήθως έχει προβλήματα που δεν φαίνονται με την πρώτη ματιά.
1. Παλιά τεχνολογία = περιορισμοί, καθυστερήσεις, ρίσκο
Τα περισσότερα παλιά sites:
– Δεν είναι responsive
– Δεν φορτώνουν σωστά σε νέους browsers
– Έχουν μη υποστηριζόμενα plugins
– Είναι ευάλωτα σε θέματα ασφάλειας
– Δεν συνδέονται εύκολα με νέα εργαλεία (analytics, newsletter, ecommerce)
Αυτό σημαίνει: χαμηλή ταχύτητα, μη φιλικότητα προς τον χρήστη, προβλήματα SEO και γενική έλλειψη αξιοπιστίας.
Αν το site σου καθυστερεί, δεν εμπνέει εμπιστοσύνη ή “σπάει” σε κινητά, ο πελάτης δεν θα μείνει να το μάθει. Θα φύγει.
2. Το design είναι η βιτρίνα – όχι η ουσία
Μπορείς να αλλάξεις εικόνες, χρώματα και γραμματοσειρές.
Αλλά αν το μενού είναι μπερδεμένο, το checkout δυσλειτουργεί και η εμπειρία είναι κουραστική, τότε δεν φτιάχνεις κάτι καλύτερο – απλώς το μακιγιάρεις.
Οι χρήστες δεν περιηγούνται για την ομορφιά. Θέλουν να βρουν, να καταλάβουν και να αγοράσουν γρήγορα.
3. SEO χωρίς σωστή δομή = χαμένος κόπος
Αν η αρχιτεκτονική του site δεν έχει φτιαχτεί με βάση SEO πρακτικές, το Google απλά… δεν σε βρίσκει.
Παλιά sites συχνά έχουν:
– URL τύπου site.com/page1
– Τίτλους όπως “Home – Welcome”
– Μηδενικά alt-text
– Καθόλου metadata
– Περιγραφές copy-paste από αλλού
Σε τέτοια δομή, όσο καλό και να είναι το προϊόν ή το περιεχόμενο, οι μηχανές αναζήτησης δεν μπορούν να σε καταλάβουν.
4. Δεν μπορείς να “βελτιώσεις” κάτι που σχεδιάστηκε για άλλη εποχή
Ένα site του 2016 είχε χτιστεί για άλλη ταχύτητα διαδικτύου, άλλη εμπειρία χρήστη, άλλες συνήθειες πλοήγησης.
Πριν την εποχή του mobile-first, των one-page εμπειριών, της κοινωνικής απόδειξης και του έξυπνου ecommerce.
Αντί να προσπαθήσουμε να διορθώσουμε μια λάθος λογική, είναι καλύτερο να χτίσουμε από την αρχή – σωστά και σύγχρονα.
5. Το site σου δεν είναι “διακοσμητικό” – είναι εργαλείο πώλησης
Όταν κάποιος μπαίνει στο site σου, σε λιγότερο από 5 δευτερόλεπτα πρέπει να καταλάβει:
– Ποιος είσαι
– Τι του προσφέρεις
– Πώς να το αποκτήσει
– Γιατί να σε εμπιστευτεί
Αν η πρώτη εντύπωση είναι “παλιό” ή “μπερδεμένο”, δεν θα ψάξει περισσότερο. Θα πάει σε κάποιον που το κάνει πιο απλό.
Συμπέρασμα
Η ερώτηση δεν είναι “δουλεύει ακόμα;”
Η ερώτηση είναι: “Με βοηθάει να πετύχω τους στόχους μου σήμερα;”
Αν όχι, τότε δεν χρειάζεσαι “φρεσκάρισμα”. Χρειάζεσαι νέο ξεκίνημα – βασισμένο σε σύγχρονες ανάγκες, τεχνολογία και εμπειρία χρήστη.
Και όχι, δεν χρειάζεται να κοστίσει περιουσία.
Αλλά πρέπει να είναι σωστά φτιαγμένο.
Γιατί το site σου δεν είναι απλώς ένα online “βιογραφικό”.
Είναι το σημείο επαφής με τον πελάτη – και αυτό αξίζει την επένδυση.