Ξυπνάς, φτιάχνεις καφέ, απαντάς σε μηνύματα, βάζεις πλυντήριο, τυπώνεις ετικέτες. Κι εκεί κατά τις 5 το απόγευμα θυμάσαι πως δεν έχεις ανεβάσει τίποτα στα social.
Οπότε ποστάρεις ό,τι έχεις πρόχειρο. Μια φωτογραφία προϊόντος. Μια λεζάντα που κάτι θέλει να πει αλλά δεν λέει. Ένα “καλημέρα” που δεν το διαβάζει κανείς. Και προχωράς.
Αυτό, όμως, δεν είναι στρατηγική. Είναι απλή επιβίωση.
Αν κάνεις μόνος ή μόνη σου τα social, δες 10 λόγους που αξίζει να το ξανασκεφτείς.
1. Δεν είσαι (και δεν χρειάζεται να είσαι) social media expert
Έχεις brand, προϊόν, αποστολές, πελάτες, στόχους. Το να γίνεις και content creator full time δεν είναι πάντα εφικτό. Ο αλγόριθμος αλλάζει, οι τακτικές εξελίσσονται και εσύ δεν προλαβαίνεις να τις παρακολουθήσεις.
2. Το περιεχόμενο σου είναι “ό,τι κάτσει”
Αν ανεβάζεις χωρίς πλάνο, χωρίς σειρά και χωρίς στόχο, τότε παίζεις χωρίς χάρτη. Σήμερα κερί, αύριο quote, μεθαύριο τίποτα. Δεν έχει συνέπεια. Δεν έχει στρατηγική. Δεν έχει αποτέλεσμα.
3. Ανεβάζεις όταν θυμηθείς
Η παρουσία σου στα social δεν είναι σταθερή. Άλλες μέρες ποστάρεις δυο φορές, άλλες μέρες χάνεσαι τελείως. Το κοινό δεν ξέρει τι να περιμένει. Και το Instagram σε “ξεχνάει”.
4. Ξοδεύεις ώρες για ένα post που δεν αποδίδει
Βγάζεις φωτογραφίες, γράφεις caption, παλεύεις με Canva, χάνεις χρόνο που θα μπορούσες να επενδύσεις αλλού. Και το αποτέλεσμα; Μερικά likes χωρίς καμία κίνηση.
5. Δεν υπάρχει στρατηγική πίσω από όσα ανεβάζεις
Δεν οδηγείς τον άλλο κάπου. Δεν του εξηγείς τι προσφέρεις, γιατί αξίζει να μείνει, τι να κάνει στη συνέχεια. Αντί να χτίζεις εμπιστοσύνη και πωλήσεις, απλώς δείχνεις ότι “υπάρχεις”.
6. Ξεμένεις από ιδέες πολύ γρήγορα
Την πρώτη εβδομάδα πας καλά. Τη δεύτερη μέρα δυσκολεύεσαι. Την τρίτη λες “δεν ξέρω τι άλλο να ανεβάσω”. Αν δεν έχεις έμπνευση, χάνεται και η ενέργεια.
7. Δεν έχεις funnel ή call to action
Πολλές φορές δεν λες στον άλλο τι να κάνει. Δεν βάζεις σύνδεσμο. Δεν προτείνεις. Δεν ενθαρρύνεις. Έτσι, ο επισκέπτης βλέπει αλλά δεν κινείται.
8. Δεν χρησιμοποιείς τα formats που φέρνουν κόσμο
Reels, stories, lives, ναι. Είναι αυτά που τραβάνε κοινό. Αν τα αποφεύγεις, αν φοβάσαι την κάμερα ή βαριέσαι τη διαδικασία, χάνεις ευκαιρίες. Και δεν μπορείς να ανταγωνιστείς με στατικές φωτογραφίες του 2018.
9. Δεν μετράς τίποτα
Δεν παρακολουθείς τι δουλεύει. Δεν βλέπεις αναλύσεις. Δεν προσαρμόζεις το περιεχόμενο σου. Λειτουργείς με ένστικτο – και αυτό δεν είναι στρατηγική.
10. Είσαι ήδη κουρασμένος/η – και φαίνεται
Όταν είσαι εξαντλημένος, το περιεχόμενο σου δεν έχει ενέργεια. Το βλέπει ο κόσμος. Το καταλαβαίνει. Και χάνεται η σύνδεση.
Συμπέρασμα
Το να κάνεις μόνος ή μόνη σου τα social media δεν είναι ένδειξη “δουλευταρά”. Είναι ένδειξη ότι έχεις αναλάβει πάρα πολλά. Και αυτό μακροπρόθεσμα κουράζει, φθείρει, και… φαίνεται προς τα έξω.
Αντί να παλεύεις μόνος, επένδυσε σε έναν άνθρωπο που μπορεί να σε βοηθήσει να φαίνεσαι όπως αξίζεις. Με στρατηγική, ύφος, ροή και καθαρό σκοπό.