Έχεις προϊόν. Έχεις site. Έχεις βάλει τα πάντα σε σειρά. Το ανέβασες, το έδειξες στους φίλους σου, το είδες και η μαμά σου.
Κι όμως… οι πωλήσεις δεν έρχονται. Ο επισκέπτης μπαίνει, χαζεύει λίγο, και φεύγει. Τι γίνεται;
Μπορεί να είναι ένα από τα παρακάτω. Ή και όλα μαζί. Αλλά το καλό είναι ότι διορθώνονται.
1. Δεν σε βρίσκει κανείς
Αν δεν έχεις κάνει SEO, δεν έχεις backlinks, δεν έχεις εμφανιστεί ποτέ σε blog, σε αναζήτηση ή σε κάποιο άρθρο, τότε κανείς δεν σε βρίσκει. Και αν δεν σε βρίσκει, δεν ψωνίζει.
Φτιάξε τίτλους, περιγραφές και κείμενα με λέξεις που ψάχνει ο πελάτης. Όχι με ποιητικά ονόματα. Ξεκίνα blog. Ζήτα από άλλους να σε αναφέρουν. Γίνε ορατός.
2. Το site δείχνει παλιό, αργό ή άβολο
Αν το site σου φορτώνει αργά ή είναι μπερδεμένο, ο άλλος φεύγει. Δεν έχει χρόνο να σκεφτεί “πού πάτησα τώρα;” ή “γιατί δεν μου ανοίγει η σελίδα;”
Κάν’ το απλό, καθαρό, γρήγορο, με ωραίες φωτογραφίες και εύκολη πλοήγηση. Ιδίως από κινητό.
3. Οι περιγραφές σου είναι ψυχρές
Αν απλά γράφεις “κερί 100ml, άρωμα βανίλια”, τότε περιμένεις το προϊόν να μιλήσει μόνο του. Δεν θα το κάνει.
Ο πελάτης θέλει εικόνα. Θέλει φαντασία. Θέλει να νιώσει κάτι. Γράψε πώς μυρίζει. Πού θα τον ταξιδέψει. Τι vibe δίνει. Και μετά πες του πόσα ml έχει.
4. Το site σου δεν έχει ψυχή
Μπαίνω και δεν καταλαβαίνω ποιος είσαι. Δεν βλέπω πρόσωπο. Δεν μαθαίνω την ιστορία. Δεν νιώθω εμπιστοσύνη.
Βάλε ένα “ποιοι είμαστε” που να λέει κάτι ουσιαστικό. Βάλε φωτογραφίες από εσένα ή την ομάδα σου. Δείξε λίγο από τα παρασκήνια. Ο κόσμος αγοράζει από ανθρώπους, όχι από template.
5. Δεν το προωθείς πουθενά
Αν περιμένεις να πουλήσει μόνο του, δεν θα πουλήσει. Θέλει προώθηση: post στα social, reels, email marketing, διαγωνισμούς, συνεργασίες, περιεχόμενο με αξία.
Αν δεν μιλάς για το brand σου, πώς θα το μάθει ο κόσμος;
6. Δεν οδηγείς τον πελάτη να κάνει κάτι
Αν δεν του πεις “πάτα εδώ”, “δες το προϊόν”, “κάνε εγγραφή”, τότε δεν θα κάνει τίποτα. Το CTA (Call To Action) είναι απαραίτητο. Και πρέπει να είναι ξεκάθαρο.
Όχι επιθετικό. Όχι αδιάφορο. Κάτι που του δίνει λόγο να κάνει κλικ.
7. Δεν υπάρχει κοινωνική απόδειξη
Αν δεν βλέπω καμία κριτική, κανένα σχόλιο, καμία φωτογραφία πελάτη, σκέφτομαι “μήπως είναι η πρώτη φορά που το αγοράζει κάποιος;”
Ζήτα review. Ζήτα φωτογραφίες. Κάνε τα post. Δείξε ότι υπάρχει κίνηση. Ο άλλος θέλει να δει ότι κάποιος το έχει δοκιμάσει πριν από αυτόν.
Συμπέρασμα
Το e-shop σου μπορεί να έχει καλό προϊόν. Αλλά αν λείπει η προβολή, η σύνδεση, η καθοδήγηση, ο πελάτης απλώς φεύγει.
Δεν φταίει ο ανάδρομος. Φταίει ότι κάτι από τα παραπάνω λείπει. Δες τι είναι πιο εύκολο να διορθώσεις πρώτο. Και ξεκίνα από εκεί.
Θες να το κάνουμε carousel ή email σειρά για e-shop tips;