Κάνεις giveaway και σε ακολουθούν ψεύτικοι λογαριασμοί; Δες τι φταίει και πώς να το σώσεις πριν χαρίσεις δώρο στον… @katerina__99872347

Home / Single Post

Πώς να κάνεις giveaway που φέρνει κοινό – όχι bots

Ξεκινάς giveaway και πας να δεις συμμετοχές.

Και πέφτεις πάνω σε προφίλ όπως:

@vasilis_121212212212
@user_nailpage_lovee__
@sandy_honey_beauty_shop_97 (με 1 post και 2.000 συμμετοχές σε διαγωνισμούς)

Και καταλαβαίνεις ότι κάτι πάει στραβά.

Αυτοί δεν είναι πελάτες. Δεν είναι καν ενδιαφερόμενοι. Είναι λογαριασμοί που κάνουν follow-unfollow για να μαζέψουν δώρα. Ή bots.

Πάμε να δούμε τι μπορείς να κάνεις για να αποφύγεις τέτοιες συμμετοχές και να φέρεις στο giveaway σου αληθινό, ποιοτικό κοινό.

1. Μην κάνεις “ξερό” διαγωνισμό τύπου “κάνε tag και follow”

Όταν ζητάς μόνο tag και follow, δεν τραβάς πραγματικά ενδιαφερόμενους. Τραβάς λογαριασμούς που μπαίνουν σε giveaway απλά και μόνο για να κερδίσουν κάτι.

Αντί γι’ αυτό, ζήτησε ένα μικρό interaction που δείχνει ενδιαφέρον.
Παραδείγματα:

– “Πες μας γιατί θες να το κερδίσεις”
– “Ποιο άρωμα σου θυμίζει κάτι όμορφο;”
– “Δείξε μας πώς φαντάζεσαι το δώρο με λέξεις ή εικόνες”

Όποιος κάτσει να γράψει, να απαντήσει ή να σκεφτεί – είναι και πιο πιθανό να είναι ο επόμενος πελάτης σου.

2. Ζήτα συμμετοχή με ελάχιστο effort, αλλά όχι μηδενικό

Bots δεν γράφουν απαντήσεις. Δεν ασχολούνται με σχόλια που απαιτούν σκέψη.

Μπορείς να ζητήσεις:

– μια απλή απάντηση
– ένα σχόλιο με άποψη
– συμμετοχή μέσω DM (αν είναι μικρό και πιο “κλειστό” το giveaway)

Έτσι φιλτράρεις όσους απλώς πατάνε κουμπιά.

3. Απόφυγε hashtags τύπου #giveaway #win #διαγωνισμός

Αυτά φέρνουν bots, κυνηγούς δώρων και μηδέν ουσία.

Προτίμησε πιο στοχευμένα ή θεματικά hashtags, ανάλογα με το προϊόν και το κοινό σου.
Παραδείγματα:

– #δώρομενόημα
– #κεριαμεχαρακτήρα
– #greeksmallbrands

4. Κάνε giveaway για το κοινό που έχεις – όχι για να μαζέψεις “ό,τι να ‘ναι”

Μην ψάχνεις να βρεις κόσμο με το giveaway. Χτίσε σχέση με αυτούς που ήδη σε παρακολουθούν.

Παράδειγμα προσέγγισης:

– “Μικρό δωράκι μόνο για όσους είναι ήδη εδώ και μας στηρίζουν από την αρχή”
– “Εσύ που ήσουν μαζί μας στα πρώτα μας stories – αυτό είναι για σένα”

Αυτό χτίζει εμπιστοσύνη και ξεχωρίζει το κοινό σου από τους περαστικούς.

5. Δείξε πώς επιλέγεται ο νικητής – με διαφάνεια

Μην αφήνεις να πλανάται αμφιβολία.
Δείξε την επιλογή. Π.χ.:

– Screenshot από την κλήρωση
– Βίντεο από τη διαδικασία
– Ανάδειξη του νικητή με σύντομο σχόλιο για τη συμμετοχή του

Αν κάνεις επιλογή βάσει σχολίων, μπορείς να ανταμείψεις και δεύτερο ή τρίτο άτομο με μια έκπτωση ή ένα μικρό bonus. Αυτό χτίζει engagement.

6. Μην στοχεύεις σε αριθμούς – στοχεύεις σε σχέση

Το να πάρεις 300 νέους followers που μετά θα φύγουν ή θα μείνουν αδρανείς δεν σε βοηθά. Σε ρίχνει στον αλγόριθμο και σε κάνει να μοιάζεις “παρατημένος”.

Πιο λίγοι, πιο ποιοτικοί followers είναι προτιμότεροι.

Συμπέρασμα

Τα giveaways δουλεύουν όταν έχουν:

– κριτήρια που φιλτράρουν
– κοινό που πραγματικά ενδιαφέρεται
– σωστή προβολή και όχι απλώς κυνηγημένα hashtags
– δομή, σκοπό και αυθεντικότητα

Κάνε δώρο σε ανθρώπους που αγαπούν αυτό που κάνεις, όχι σε τυχαίους λογαριασμούς που δεν πρόκειται να σου ξαναμιλήσουν ποτέ. Αυτό λέγεται χτίσιμο brand – όχι απλά αύξηση followers.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *