Κάποια στιγμή θα συμβεί. Θα δεις ειδοποίηση και θα είναι ένα σχόλιο γεμάτο αρνητισμό:
“Αυτό που κάνεις είναι άχρηστο.”
“Πάλι με τα σαπουνάκια;”
“Τιμή εξωφρενική – στο σούπερ μάρκετ έχει φτηνότερα.”
Τι κάνεις τότε;
Αντιδράς με νεύρα ή απαντάς έξυπνα, κρατώντας την ψυχραιμία σου;
Δες πώς μπορείς να απαντήσεις με στιλ, χωρίς να χαλάσεις την εικόνα σου – και χωρίς να σε επηρεάσει πραγματικά.
1. Χιούμορ με αυτοπεποίθηση
Όταν ο άλλος περιμένει να σε τσιγκλήσει και εσύ απαντήσεις χαλαρά, αλλά έξυπνα, του κόβεις τη φόρα.
Παράδειγμα:
Hater: “Αυτό δεν το λες προϊόν, το λες αποτυχία.”
Απάντηση: “Ευχαριστούμε για την κριτική. Θα τη βάλουμε δίπλα στον καφέ, να μας κρατάει σε εγρήγορση.”
Το κοινό βλέπει ότι έχεις χιούμορ και αυτοκυριαρχία. Εσύ βγαίνεις κερδισμένος.
2. Κράτα zen τόνο – και απάντα με ηρεμία
Μια ευγενική απάντηση σε ξαφνική επίθεση μπερδεύει τον άλλο και δείχνει το επίπεδό σου.
Παράδειγμα:
“Κατανοούμε ότι δεν είναι για όλους – και αυτό είναι απόλυτα εντάξει.”
Δεν συνεχίζεις τη διαμάχη. Δεν τροφοδοτείς την ένταση. Τελεία.
3. Μην απαντάς μόνο για εκείνον – απαντάς για όσους διαβάζουν
Το σχόλιο μπορεί να είναι αρνητικό, αλλά η απάντηση δεν απευθύνεται μόνο στον αρνητή.
Την απάντηση τη βλέπουν και οι υπόλοιποι. Και εκείνοι κρίνουν τη στάση σου.
Παράδειγμα:
“Λυπόμαστε που δεν σου άρεσε – αν έχεις χρόνο, μπορείς να μας στείλεις μήνυμα με περισσότερα. Είμαστε πάντα ανοιχτοί σε βελτίωση.”
Η ευγένεια σε κάνει αξιόπιστο. Το brand σου αποκτά υπόσταση, όχι αδυναμία.
4. Αν το σχόλιο είναι τοξικό – μην απαντήσεις καν
Αν κάποιος σχολιάζει με ύβρεις, ειρωνείες ή προσωπικές επιθέσεις, δεν χρειάζεται να δώσεις συνέχεια.
Διαγραφή. Αποκλεισμός. Προστασία της ψυχικής σου ηρεμίας.
Δεν είναι δειλία. Είναι επαγγελματισμός.
Η παρουσία σου στα social δεν είναι υποχρεωμένη να ανέχεται χυδαιότητα.
5. Δείξε την ταυτότητά σου, όχι την αγανάκτησή σου
Κάθε σχόλιο, κάθε απάντηση, κάθε αλληλεπίδραση είναι προέκταση του brand σου.
Όπως μιλάς όταν όλα πάνε καλά, έτσι πρέπει να μιλάς και όταν κάποιος προσπαθεί να σε εκνευρίσει.
Αν το ύφος σου είναι ευγενικό, ειλικρινές και με αυτοπεποίθηση, κράτησέ το και εδώ.
Δείξε ποιος είσαι – όχι ποιος γίνεσαι όταν σε αμφισβητούν.
Συμπέρασμα
Οι haters είναι μέρος της online ζωής.
Αυτό που μετράει δεν είναι τι λένε, αλλά πώς εσύ απαντάς.
- Δείξε αυτοέλεγχο
- Χρησιμοποίησε χιούμορ όπου ταιριάζει
- Προστάτεψε το brand σου
- Μίλα για το κοινό σου – όχι στον αρνητισμό
Το κοινό παρακολουθεί. Και κρίνει.
Κέρδισέ το με τρόπο. Όχι με φωνές.