Πώς να κάνεις upsell με στιλ (και όχι με άγχος πωλητή)

Home / Single Post

Ο πελάτης μπαίνει, βλέπει, διαλέγει κάτι και το βάζει στο καλάθι.
Ωραία; Ωραία.

Κι εσύ τώρα σκέφτεσαι:

«Μήπως να του πρότεινα και το τάδε;
Αλλά να μην ακουστεί σαν πίεση…
Να μη νομίσει ότι προσπαθώ να του φορτώσω έξτρα…»

Ξέχνα την ενοχή.

Το upselling (πρόταση για κάτι καλύτερο ή μεγαλύτερο)
και το cross-selling (πρόταση για κάτι συμπληρωματικό)
είναι απόλυτα ok — όταν γίνονται σωστά.


1. Μην προτείνεις για να πουλήσεις – προτείνεις για να εξυπηρετήσεις

Όχι:
«Πάρε και αυτό, και αυτό, και αυτό!»

Αλλά:
«Αν σου άρεσε αυτό, αυτό το σετ το απογειώνει.»
«Αυτός ο συνδυασμός είναι ο πιο δημοφιλής – και όχι τυχαία.»

Η πρόταση πρέπει να έχει λογική. Να λειτουργεί σαν tip — όχι σαν κόλπο.


2. Το σωστό timing έρχεται αφού δείξει ενδιαφέρον

Ο άλλος βάζει κερί στο καλάθι;
Τότε του δείχνεις:

  • «Θες να προσθέσεις και το μίνι αρωματικό χώρου με ίδια μυρωδιά;»
  • «Αυτό το κερί το έχουν πάρει πολλοί μαζί με το ‘Καραμέλα Βανίλια’ και το έχουν λατρέψει.»

Μην κάνεις τυχαίες προτάσεις στην αρχή. Περίμενε να σου δείξει τι του αρέσει πρώτα.


3. Πρότεινε κάτι σχετικό – όχι απλώς κάτι που θέλεις να ξεστοκάρεις

Κερί → αναπτήρας → βάση → mini σαπούνι → gift set
Μικρό δώρο → κάρτα → περιτύλιγμα

Ο πελάτης πρέπει να πει:
«Α, δεν το είχα σκεφτεί! Ωραία ιδέα.»

Αν η πρόταση είναι χρήσιμη, δεν είναι πιεστική. Είναι εξυπνάδα.


4. Χρησιμοποίησε τα λόγια των πελατών σου

  • «Οι περισσότεροι το παίρνουν σε σετ των δύο γιατί δεν μπορούν να διαλέξουν μόνο ένα.»
  • «Οι fans του ‘Σοκολάτα-Πορτοκάλι’ λένε ότι πάει τέλεια με αυτό.»
  • «Αυτός ο συνδυασμός μας έχει φέρει τα περισσότερα repeat orders.»

Όταν δεν το λες εσύ, αλλά «ο κόσμος», η πρόταση αποκτά βαρύτητα και αυθεντικότητα.


5. Κάν’ το όμορφο και εύκολο

  • Φτιάξε έτοιμα συνδυαστικά πακέτα
  • Πρόσθεσε μικρό banner στο καλάθι: «Δες τι ταιριάζει με αυτό»
  • Πρότεινε ένα προϊόν με κουμπί τύπου «Προσθήκη +1» με έκπτωση
  • Βάλε πρόταση και στο email επιβεβαίωσης:
    «Μέχρι να φύγει το πακέτο σου, μπορείς να προσθέσεις αυτό με -20%»

Το upsell πρέπει να νιώθει σαν έξτρα δώρο στον εαυτό του — όχι σαν πίεση από το μαγαζί.


Συμπέρασμα

Ο κόσμος θέλει να του προτείνεις.
Αρκεί να μη του το πετάξεις στα μούτρα.

Αν η πρότασή σου:

  • έχει λογική
  • έρχεται τη σωστή στιγμή
  • είναι σχετική
  • είναι «ντυμένη» με χιούμορ, προτεινόμενο combo, ωραία εμπειρία

…τότε είναι win–win.

Και το καλύτερο upselling είναι εκείνο που ο πελάτης νομίζει ότι…
το σκέφτηκε μόνος του.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *