Κάθε φορά που λαμβάνεις μήνυμα τύπου:
«Το πήρα και ήταν υπέροχο, σε ευχαριστώ πολύ!»
«Το λάτρεψα, μυρίζει τέλεια!»
«Το παρέλαβα και ήταν πιο όμορφο απ’ όσο περίμενα!»
…μια φωνή μέσα σου λέει:
«Γράψ’ το κιόλας ρε παιδί μου κάπου, να το δουν κι άλλοι.»
Και έχεις δίκιο. Γιατί τα reviews είναι από τα πιο ισχυρά εργαλεία πωλήσεων.
Το θέμα είναι: πώς το ζητάς χωρίς να ακουστείς σαν «σε παρακαλώ, γράψε μου κάτι καλό»;
1. Περίμενε τη σωστή στιγμή
Μην βάλεις φυλλάδιο στο κουτί με «γράψε μας review».
Ο πελάτης δεν έχει καν ανοίξει ακόμα το προϊόν — πώς να ξέρει;
Περίμενε λίγες μέρες μετά την παράδοση.
Στείλε ένα μήνυμα (DM, email ή SMS) όταν έχει πια εμπειρία και πιθανόν ενθουσιασμό.
2. Αν σου στείλει “ευχαριστώ”, αυτή είναι η τέλεια ευκαιρία
Παράδειγμα:
Πελάτης: «Μυρίζει τέλεια, με ενθουσίασε!»
Εσύ:
«Χαίρομαι πολύ! Αν θελήσεις να το γράψεις και δημόσια, βοηθάει πολύ μικρά brands σαν το δικό μας. Φυσικά, χωρίς καμία υποχρέωση.»
Ή:
«Αν έχεις ένα λεπτό για μια σύντομη κριτική, μας βοηθάει να μας γνωρίσουν κι άλλοι. Δεν είναι απαραίτητο, αλλά το εκτιμάμε απίστευτα.»
Το ζήτημα είναι ο τρόπος — ανθρώπινος, ευγενικός, χωρίς πίεση.
3. Κάν’ το εύκολο
Βάλε απευθείας link.
Μην αφήσεις τον άλλον να ψάχνει.
Π.χ.:
«Μπορείς να το γράψεις εδώ με δύο κλικ: [link]»
Ή:
«Αν προτιμάς, γράψε μου ένα μήνυμα εδώ και μπορώ να το δημοσιεύσω εγώ με tag — μόνο αν θέλεις.»
Όσο λιγότερα βήματα, τόσο μεγαλύτερη η πιθανότητα να το κάνει.
4. Εξήγησε γιατί έχει σημασία
Οι περισσότεροι πελάτες δεν ξέρουν πόσο πολύ βοηθούν τα reviews.
Πες:
«Τα reviews είναι η βιτρίνα μας — ειδικά για νέο κόσμο. Αν έχεις λίγο χρόνο, θα το εκτιμήσουμε πολύ.»
Όταν του δώσεις νόημα, δεν είναι αγγαρεία. Είναι στήριξη.
5. Πες το με ελαφρύ τόνο
Δεν χρειάζεται να είναι «τυπικό». Μπορεί να έχει χιούμορ.
Παράδειγμα:
«Κάθε φορά που κάποιος γράφει review, ένα μικρό brand χαμογελάει σαν παιδί με γλυφιτζούρι.»
Ή:
«Γράψε μία γραμμή και σε αγαπάμε για πάντα.»
Αν του προκαλέσεις χαμόγελο, θα σε θυμηθεί και πιθανόν να το κάνει.
6. Τι να μην πεις
Απόφυγε εκφράσεις τύπου:
- «Θα σας παρακαλούσαμε θερμά να κάνετε μια αξιολόγηση…»
- «Αξιολογήστε τις υπηρεσίες μας μέσω του παρακάτω συνδέσμου»
- «Για εμάς η γνώμη σας είναι σημαντική.»
Αυτά τα λέει η τράπεζα. Εσύ είσαι brand με προσωπικότητα.
Συμπέρασμα
Τα reviews δεν είναι απλώς σχόλια.
Είναι:
- Απόδειξη
- Εμπιστοσύνη
- Ενίσχυση του επόμενου “ναι”
Και το καλύτερο timing για να τα ζητήσεις είναι όταν:
- Ο άλλος έχει ήδη ενθουσιαστεί
- Απλώς χρειάζεται μια μικρή ώθηση
Πες το με ευγένεια, χιούμορ και ανθρώπινη διάθεση.
Και θα δεις πόσοι θα χαρούν να σε στηρίξουν.